Nejčastěji kladené otázky
Výplaty vkladů z prostředků GSFT
souhrnné informace o výplatě vkladů klientů z prostředků garančního systému finančního trhu
Kdy se dostanu ke svým penězům?
Peněžní pohledávky klientů jsou vypláceny prostřednictvím vybraných poboček Komerční banky, a.s., a to od 9.3.2022 (pro fyzické a právnické osoby) a od 21.3.2022 (pro vybrané instituce, na jejichž účtech jsou uloženy finanční prostředky jejich zákazníků, např. platební instituce, poskytovatelé platebních služeb malého rozsahu, instituce elektronických peněz, vydavatelé elektronických peněz malého rozsahu, obchodníci s cennými papíry, soudní exekutoři). Bezhotovostní převod je možné provést na každé z 241 poboček Komerční banky, hotovostní výplatu pak jen na vybraných 40 obchodních místech. Náhradu si lze vyzvednout kdykoliv během tří let od zahájení výplat, tj. do 9. 3. 2025.
Jaké dokumenty potřebuji pro vyplacení náhrady prostřednictvím Komerční banky?
Fyzická osoba (občan) potřebuje platný průkaz totožnosti (občanský průkaz nebo pas, případně průkaz o povolení trvalého pobytu), Právnická osoba (obchodní společnost, občanské sdružení, atd.) potřebuje originál, úředně ověřenou kopii nebo elektronicky podepsaný platný výpis z Obchodního rejstříku /z jiného veřejného rejstříku, ne starší než 3 měsíce, relevantní výpis z Evidence skutečných majitelů a průkaz totožnosti osoby jednající za právnickou osobu (platný občanský průkaz nebo pas). Výplata náhrady musí být provedena v souladu se zákonem č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu, zákonem č. 69/2006 Sb., o provádění mezinárodních sankcí a zákonem č. 37/2021 Sb., o evidenci skutečných majitelů, kdy v případě výplaty vyšší než 15 000 EUR je potřeba předložit dokumenty ke zjištění totožnosti skutečného majitele, jako je výpis z obchodního rejstříku, notářský zápis, výroční zpráva, knihu akcionářů nebo zakladatelskou listinu a zároveň výpis z Evidence skutečných majitelů.
Jak mám postupovat, pokud jsem nespokojen s výší náhrady, která mi byla vyplacena z prostředků Garančního systému?
Kontaktujte GSFT co nejdříve a podejte reklamaci. Reklamační formulář naleznete na stránkách GSFT zde https://www.garancnisystem.cz/reklamace-vyplata. Oprávněnost Vašeho nároku posoudí GSFT. Sberbank CZ, a.s. v likvidaci s GSFT úzce spolupracuje, tak aby veškeré oprávněné nároky jejích klientů byly prostřednictvím Komerční banky vyplaceny co nejdříve a ve správné výši.
Jak mám postupovat v případě pochybností, zda nebyl v rámci náhrady z Garančního systému vyplacen i kontokorentní rámec?
Kontokorenty včetně nevyčerpaného rámce banka na základě množících se dotazů klientů zkontrolovala a konstatuje, že výše náhrady byla napočítána správně. Pokud i přes toto ujištění mají klienti pocit, že při výplatě náhrady došlo k nějakým nesrovnalostem, doporučujeme kontaktovat GSFT co nejdříve s reklamací náhrady. Reklamační formulář naleznete na stránkách GSFT.
Častý dotaz
Klikněte a můžete začít psát. Veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt.
Jak byly vypořádány mé finanční prostředky uložené na účtech úschovy?
Vypořádání účtů úschovy z prostředků Garančního systému probíhá na vybraných pobočkách Komerční banky od 21. 3. 2022. Aby bylo vypořádání tohoto typu možné, musela nejprve Sberbank CZ, a.s. v likvidaci obdržet potřebné informace od notáře/advokáta, insolvenčního správce, exekutora či dražebníka, a následně tyto informace zpracovat a předat k vypořádání do Garančního systému, který je pak předával Komerční bance. Rychlost vypořádání účtů úschovy tak záležela i na rychlosti, s jakou Sberbank CZ, a.s. v likvidaci obdržela v požadované kvalitě všechny potřebné informace.
Zpět na