Instrukce pro věřitele, kteří si své finanční prostředky v rámci výplaty v roce 2024 nevyzvedli
Tyto instrukce platí i pro vyplacené věřitele, kteří ale potřebují učinit nějakou změnu v původně předložených dokumentech
Věřitel, který si nezažádal o výplatu své zjištěné pohledávky v roce 2024, kdy probíhala výplata formou částečného rozvrhu ve výši 95% zjištěných pohledávek, může nyní zažádat v rámci další výplaty, a to následujícím způsobem:
Jaké dokumenty musí být pro výplatu doloženy?
VĚŘITEL - FYZICKÁ NEBO PRÁVNICKÁ OSOBA (případně osoba jednající za věřitele)
- Věřitel, respektive osoba jednající za věřitele, musí předložit svůj platný doklad totožnosti (občanský průkaz ČR NEBO identifikační doklad vydaný v zemích EHP a ve Švýcarsku; pas tuzemský nebo zahraniční; povolení k pobytu na území ČR s fotografií)
- Podepsané prohlášení o skutečném vlastnictví příjmů a daňové rezidenci (k vytištění ZDE)
- Sdělení bankovního účtu pro výplatu (k vytištění ZDE)
- V případě osoby jednající za věřitele musí být doložena plná moc k zastupování viz Výplata na základě plné moci níže
DALŠÍ DOKUMENTY, KTERÉ DOKLÁDÁ VĚŘITEL - PRÁVNICKÁ OSOBA
- Dokument(y) prokazující totožnost osoby jednající za právnickou osobu dle Přehledu dokumentů pro výplatu pohledávek za Sberbank CZ
- Dokument(y) prokazující skutečného majitele a jeho totožnost (výpis z evidence skutečných majitelů a další dokumenty potvrzující správnost tohoto zápisu), dle zákona č. 37/2021 Sb., o evidenci skutečných majitelů dle Přehledu dokumentů pro výplatu pohledávek za Sberbank CZ
- Dokumenty dokládající případné změny oproti skutečnostem zapsaným ve veřejném rejstříku (pokud došlo u právnické osoby ke změnám, které podléhají zápisu do veřejného rejstříku a mají význam pro výplatu (např. změna statutárního orgánu, který právnickou osobu při výplatě zastupuje), a dosud nejsou zapsány v rejstříku, musí být předložen originál zápisu z valné hromady či jiného příslušného orgánu právnické osoby ve formě notářského zápisu, příp. jeho úředně ověřená kopie a doklad o podání návrhu na zápis uvedené změny do příslušného rejstříku.
Jakou formou doručit požadované dokumenty?
- Zaslání poštou
Řádně ověřené (co to znamená? doplnit) požadované dokumenty pro výplatu pohledávek věřitelů Sberbank CZ je možné zaslat doporučeně na adresu: Sberbank CZ, a.s. v likvidaci, Heršpická 5 – M-Palác, 658 26 Brno
- Doručení do datové schránky insolvenční správkyně
Řádně ověřené požadované dokumenty je možné zaslat do datové schránky insolvenční správkyně (jx6yac9)
- Osobní doručení do Prahy nebo Brna na kontaktní místa Sberbank CZ, a.s. v likvidaci
V rezervačním systému si věřitel vybere lokalitu, termín a čas (Brno - M-Palác nebo Praha - Regus, Zlatý Anděl), kam se dostaví provést svou identifikaci, odevzdat požadované dokumenty k výplatě, a to včetně čísla účtu, kam má být výplata poukázána. Pro rezervaci termínu a času setkání použijte tento odkaz: REZERVAČNÍ SYSTÉM
Výplata na základě plné moci a její náležitosti
Pří žádosti o výplatu (sdělení bankovního účtu a souvisejících úkonech) se může věřitel nechat zastoupit na základě plné moci, přičemž podpis věřitele (osob oprávněných jednat za věřitele) musí být na této plné moci úředně ověřen a plná moc v jiném než českém jazyce musí být předložena s úředním překladem do českého jazyka.
Vzor plné moci naleznete ZDE. Případně je možné použít i jinou plnou moc, pokud obsahově odpovídá vzoru plné moci uvedenému výše.
SPECIFICKÉ SKUPINY VĚŘITELŮ A DOPLŇUJÍCÍ INSTRUKCE PRO NĚ
Advokát/notář na základě advokátní/notářské úschovy:
- Dokument(y) prokazující totožnost dle Přehledu dokumentů pro výplatu pohledávek za Sberbank CZ
- Podepsané prohlášení o skutečném vlastnictví příjmů a daňové rezidenci pro advokáty nebo notáře - úroky náležející schovateli
- Podepsané prohlášení o skutečném vlastnictví příjmů a daňové rezidenci pro advokáty nebo notáře - úroky nenáležející schovateli
Specifické osoby žádající o výplatu pohledávek:
- Dědictví (dokumenty k žádosti ke stažení ZDE)
- Nezletilé osoby (dokumenty k žádosti ke stažení ZDE)
- Zletilá osoba s omezenou svéprávností zastoupená opatrovníkem (dokumenty k žádosti ke stažení ZDE)
PODMÍNKOU ZAHÁJENÍ VÝPLATY JE JEJÍ SCHVÁLENÍ SOUDEM A NABYTÍ PRÁVNÍ MOCI TOHOTO ROZHODNUTÍ, K ČEMUŽ ZATÍM NEDOŠLO. PODKLADY PRO VÝPLATU VŠAK PŘIJÍMÁME JIŽ NYNÍ.
Rezervační systém pro osobní doručení dokumentů
- Pomocí Zprávy zaslané z našich webových stránek:
Nejzazší termín pro doručení dokumentů a sdělení čísla účtu je:
XY. XX. 2025.
Vrátit se zpět